joi, 26 ianuarie 2012

Pescarusi pe Dambovita

26 ianurie 2012. Ninge. Ninge si iar ninge. Deschid ochii si ninge iar. Apoi ii inchid si, ca sa vezi, ninge in continuare. (rad!) Fulgi mari de gheata desprinsi parca de pe Luna. Dar de ce de pe Luna si nu de pe Jupiter? Sau Venus. Nu, sunt absolut sigura ca sunt de pe Luna.(rad iar!)
Astazi a fost prima mea zi de examen ca studenta si, desi stiu ca ideea blogului acestuia nu este acela de a fi un soi de jurnal (chiar nu este asta scopul; in fapt, blogul asta nu are un scop anume), nu pot sa ma abtin sa nu scriu despre un sentiment pe care nu l-am mai intalnit pana azi.
Natura ma farmeca de fiecare data si stiu ca de multe ori ma sensibilizez la lucururi marunte, fara niciun motiv explicit, insa astazi a fost ceva mai mult de atat. Dupa cum spuneam, azi am dat primul meu examen din viata de student si sper sa il fi trecut cu bine. Asta e putin important, oricum. Ceea ce este mult mai important este ca acum ninge. Ninge dimineata, ninge la pranz, ninge seara. Ninge chiar si noaptea. NINGEEE si nu pot sa trec peste acest mic amanunt care pentru unii aduce mai multe probleme decat fericire.
Cum ziceam, azi am fost la examenul de antropologie. M-am trezit (cu greu, spre surprinderea mea) si, dupa o ultima frunzareala prin date si informatii, am plecat pusa pe fapte mari. Afara, bineinteles ningea. Ce bataie de cap sa imi caut manusile si sa imi asez fularul cum trebuie. E chiar complicat pentru o fata care se descurca greu si cu doua maini, dar numai cu una (intr-o mana aveam geanta)? Reusesc sa gasesc si cea de-a doua manusa in buzunarul rupt de la geaca si parca si fularul statea asa cum voiam eu. Ies pe poarta caminului. Ningea, iar masinile erau linistite si mai toate aveau spune albe pe la geamuri si portiere. Travesez srtada pe partea cu Dambovita, cu gandul la intrebarile de la examenul pe care il avea de dat. Apoi, am ridicat ochii si am privit spre soare. Nu stiu ce a fost, nu stiu ce vraja sau ce blestem s-a napustit asupra mea ca, dintr-o data aerul rece m-a trezit parca dintr-un somn vesnic. Nu pot sa explic ce s-a intamplat stiu doar ca ochii au inceput sa tremure, sufletul sa se largeasca, iar expresiile fetei mele sa devina de necontrolat. Era ca si cum, intreg tabloul de studenti grabiti invaluiti in fulgi de nea, ar fi patruns in mine, ca si cum asta ar fi fost destinul lui inca de la inceput. Fulgii de nea imi intrau in ochi si se topeau in lacrimile mele care apareau fara sa stiu de ce. Eram intr-o stare de fericire cristalizata din acea materie prima de care ai nevoie pentru absolut orice lucru din viata ta. Probabil ca daca as fi inchis ochii, as fi putut jura ca pot sa zbor.
Am privit apoi spre pescarusii de pe Dambovita. Dormitau pe stratul de gheata scplipitor care acoperea apa, oferindu-i compactitudine. M-am oprit in loc pentru cateva secunde. Ningea. Fulgi de zapada imi umpleau ochii, iar pe Dambovita pescarusii ma priveau curiosi. Unii chiar ma salutau si imi doreau succes la examen. Examen? Care Examen?! Uitasem de examen asa cum am uitat si acum de examenul de maine! Viata nu e facuta pentru examene. Ea e un examen in sine!(rad pentru a treia oara)
Am trecut cu greu luandu-mi privirea de la intregul tablou. Inca mai aveam fulgi de zapada pe obraji si in ochi atunci cand am intrat in metrou. Zambeam. Nu stiu de ce si nici nu vreau sa stiu. Ninge, ninge mereu, iar eu zambesc si ii multumesc lui Dumnezeu ca pot sa vad cum ninge dimineata, cum ninge la pranz si cum ninge seara. Ninge chiar si noaptea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu